شرکت حمل و نقل بین المللی تیرکاران
شرکت حمل و نقل بین المللی تیرکاران

شرکت حمل و نقل بین المللی تیرکاران

ایران _تهران

نقشه ترانزیت زمینی

براساس آمارهای رسمی، در سال گذشته ۳۷ درصد از کالای ترانزیتی از دریا و ۶۳ درصد از مسیر خشکی وارد ایران شده است که از مجموع ترانزیت زمینی حدود ۲۴ درصد از مرز عراق، ۱۵٫۵ درصد از مرز کشورهای آسیای میانه، ۱۶ درصد از سمت اروپا و ۷٫۵ درصد دیگر از سایر مبادی رسمی وارد کشور شده است. همچنین براساس آمار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مجموع ترانزیت عبوری ایران در سال گذشته ۹ میلیون و ۴۳۶ هزار تن مربوط به ترانزیت جاده ای بوده و به طور میانگین، ماهانه ۳۳ هزار و ۶۵۰ کامیون ترانزیتی در ایران تردد کرده است. آمارها نشان میدهد تردد کامیونهای ترانزیتی از مرزهای جاده ای کشور طی سال گذشته نسبت به سال ۹۹ بالغ بر ۹۸ درصد افزایش یافته است و فقط طی اسفندماه سال گذشته ۴۳ هزار دستگاه کامیون حامل کالای ترانزیتی در ایران تردد کرده که یک حدنصاب جدید محسوب میشود در این میان ترانزیت بار ریلی از مسیر ایران نیز به بالاترین رقم در ۱۵ سال گذشته رسیده و ۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون تن کیلومتر بار ترانزیتی ازمسیرهای راه آهن کشور منتقل شده است.

روز حمل و نقل و رانندگان مبارک

در تاریخ تحولات کشورعزیزمان، روزها و ایام سرنوشت سازی بوده‌اند که نقشی تعیین کننده در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل ونقل کشور داشته اند و 26 آذر سال 1362 نیز از آن جمله است. این روز، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست اندرکاران و شاغلان بخش حمل ونقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است. 

کلیات طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال ۱۴۰۲ با افق ۱۴۱۴ نهایی و مصوب شود.

شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی بر تعریف چشم‌انداز برای تعیین راهبردها و استراتژی‌ها تاکید کرد و افزود: تعریف چشم‌انداز حمل و نقل در طرح جامع حمل و نقل دیده شده است و تدوین آن از سال‌های گذشته در وزارت راه و شهرسازی شروع شد و این موضوع در وزارت راه و شهرسازی دنبال می‌شود. امیدوار هستیم تا کلیات طرح جامع حمل و نقل تا پایان سال ۱۴۰۲ با افق ۱۴۱۴ نهایی و مصوب شود.

افندی زاده توضیح داد: هم‌اکنون در زمینه‌های حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای برنامه فاز دو طرح جامع توسط سازمان‌های تخصصی در حال تدوین است که در ستاد مشاوری انتخاب خواهد شد تا تلفیقی از این طرح‌ها را همراه با هدایت انجام بدهد که اگر بتوانیم بر اساس طرح جامع حمل و نقل گام برداریم قطعاً به استراتژی‌های مهم کشور دست یابیم. این استراتژی‌ها می‌تواند در احکام برنامه هفتم و احکام دائمی کشور لحاظ شود که اینها به نوعی با همدیگر ارتباط داشته باشند.

سهم 90 درصدی حمل و نقل جاده ای از ترانزیت کشور

مدیرکل ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در گستره فعالیت‌های بین‌المللی سازمان راهداری، شاهد هستیم که 90 درصد حمل‌ونقل بین‌المللی زمینی کشور از طریق حمل‌ونقل جاده‌ای انجام می شود. 
به گزارش روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی، جواد  هدایتی با تأکید بر اهمیت همراهی دستگاه‌های همکار در اصلاح فرایندهای عملیاتی پایانه‌های مرزی ادامه داد: پایانه مرزی دوغارون به عنوان یکی از مرزهای پیشرو در تغییرات، شاهد اجرای طراحی‌های جدیدی است تا بتوانیم این پایانه را به سمتی ببریم که خدمات را در مسیر ترافیک به رانندگان ارائه کنیم. ایستگاه‌های کاری را در مسیر تردد رانندگان ایجاد وطراحی کردیم تا هنگام حرکت خدمات را نیز دریافت کنند.
به گفته او، با این تغییرات از روزانه 500تا 600دستگاه کامیون به بالای دو هزار دستگاه خواهیم رسید که می‌توانند از طریق این مرز تردد داشته باشند و با این رویکرد جدید حدود دو سه برابر رشد خواهیم داشت . 
او با اشاره به تحولات کشورهای منطقه گفت: خوشبختانه با رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده در سایه همکاری های منطقه ای ریاست محترم جمهور و دولت محترم، سیاست‌های سخت گیرانه کشور ترکمنستان تعدیل و توافقات مناسبی میان دو کشور انجام شد تا عوارض سنگین کشور ترکمنستان برای ناوگان ایرانی نیز کاهش یابد. 

ترانزیت ریلی محصولات روسیه به هند از کریدور ایران

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با بیان این که بیش از دو ماه است که محصولات استراتژیک روسیه به هند از طریق کشورمان صادر می‌شود، افزود: این محصولات به صورت تمام ریلی از شمال شرق روسیه وارد مرز سرخس می‌شود.